Vrijeschool de Lindeboom is een fijne basisschool aan de korte verspronckweg in Haarlem

Basisschool de Lindeboom is de 5e vrije school van Haarlem

Steken tellen is
ook rekenen.

Geschiedenis

Een aantal jaar geleden zijn we een dependance van de Vrije School Kleverpark op een nieuwe locatie gestart. Dit alles is mede mogelijk gemaakt door een heel mooi ouderinitiatief. Wij zijn begonnen in een schoolgebouw aan de Korte Verspronckweg te Haarlem, vlakbij de locatie Vrije School Kleverpark. In januari 2018 zijn we op het terrein verhuisd naar een nog mooiere plek. In september 2019 hebben we de grondsteen officieel in de aarde gelegd en gaat de school verder onder de naam: Vrije School de Lindeboom.

De school heeft in schooljaar 2023-2024 drie kleuterklassen en een klas 1 t/m 6. Hiermee zijn we een volgroeide school.

De eerste Haarlemse vrijeschool is in 1947 gestart in Haarlem-Zuid. In 1979 opende de Vrije School Kennemerland in Haarlem-Noord voor het eerst haar deuren. In 2011 is een tweede locatie geopend, de Vrije School Kleverpark. In eerste instantie als dependance, maar ook deze locatie is inmiddels volgroeid tot een zelfstandige school.

Zo zijn er inmiddels 3 vrijescholen voor basisonderwijs ten noorden van Haarlem-Centrum.